Proje yönetimi çok genel bir konu olup ana hedefimiz belirli bir çerçeve çizip, teknik özellikler dahilinde olayı gerçekleştirmek, tüm karaları kayıt etmek, gelişmeleri takip etmek, gözden birşeyin kaçmasını önlemek, ileriye dönük sıkıntı verecek işlere önden çözüm bulmak, bunu da sıkıntıya sebebiyet veren kısımları kayıt edip tekrar oluşmamasını sağlamak, böylece gereğinden fazla yorulmadan işlerin bir sistem dahilinde gerçelşemesini sağlamak.

 

Kapsam

Proje’de nelerin olacağını beraber belirleriz, hangi tip kazanın, nasıl bir su deposunun, yerden ısıtma mı radyatör mü yoksa klima mı, havalandırma olacak mı, girişleri çıkışları nereden verelim, ilave olarak pv sistemi istenir mi yada merkezi sıcak su gibi var olan tüm teknolojiler masaya yatırılır, binanın konseptine ve şekline uygun olup olmadığı değerlendirilir ve genel bir çerçeve çizilir.

Kalite/Maliyet

Belirlenen konsepte göre ürün tercihlerimiz olacaktır, genel olanlar vardır ürünün kalitesi tasarımı etkilemez, birde kapladığı hacim yada boru çapı gibi teknik olarak etkileyen ürünler vardır. Kapsamı belirledikten sonra ürün araştırmaları, fiyatları ve bunların karşılaştırmaları belirlenir. Projeye başlamadan yaklaşık maliyetlerini önceden bilmiş oluyorsunuz.

Yürütme/Zamanlama

Takım halinde çalışılması gerektiğine inanıyoruz, bizim yaptığımız değişiklikler muhakkak mimari ve statik hatta elektrik değişikliklere yol açacağına inanıyoruz. Dolaysıyla değişim aşamasında karşılıklı bilgilendirmelerde bulunarak tasarım aşamasında birçok sorunu gidermiş oluyoruz. Bizde her projenin isimleri versiyon numaralıdır, hangi versiyonda hangi değişiklikler yapılmış belirtilir. Deadline’lar belirlenerek zamanlamayı kontrol altında tutmaya çalışıyoruz.

Mühim olan tüm tasarım ekibin birbiri ile etkileşim içinde olup gelişmelerden müşteriyi bilgilendirmektir.

İzleme ve Kontrol

Çizilen her tasarım bir 3.göz tarafından kontrol edilir, böylece gözden kaçan bazı noktalar yada farklı bir bakış açısı da işin içine katarak daha iyi çözüm yolları bulmaya çalışırız. Ayrıca müşterimize hangi aşamada olduğumuz muhtemelen teslimat tarihimizi, eğer gecikme olacaksa nedenini tüm bu süreçleri bildirmekteyiz.

Final

Biten projemizi ilk gün alınan kararlar ile karşılaştırıp gelişmeler değerlendirilir. Maliyet ve kapsam gibi proje değişkenleri ne ölçüde değişmiş onlar belirtilir.

 

Bunları gerçekleştirebilmek için çağın gereksinimi olarak  yeni yazılımları kullanarak, kolaylık hız ve hataları minimize etmeye çalışırız.